První kontakt, tedy obecné posouzení právního problému a nastínění řešení může proběhnout online, prostřednictvím e-mailu nebo telefonu. Tato konzultace však nepovede k poskytnutí právní služby, ale k nastínění možných řešení a variant.
Právní služby totiž nemohou být poskytovány anonymně, již jen s ohledem na ochranu zájmů klientů a dodržení všech povinností advokáta. Mezi takovými je zejména povinnost mlčenlivosti advokáta o službách, které poskytl klientům, a povinnost vyvarovat se střetu zájmů – který by mohl nastat, kdyby advokát poskytoval služby protistranám.
Až osobní setkání, popřípadě jiné utvrzení identity klienta pak může vést k uzavření smlouvy o poskytování právních služeb a zahájení spolupráce. Prostředkem k identifikaci klienta je například použití jeho kvalifikovaného elektronického podpisu, nebo datové schránky ke komunikaci.
Další služby po uzavření smlouvy o poskytování právních služeb již mohou být poskytovány online.